Succeshistorier

AS:SCAN UDNYTTER VÆKST-BOOM TIL SPECIALISERING OG EKSPORT

UDFORDRINGEN

Få danske virksomheder kan præstere en fremgang, der kan måle sig med as:scan. Virksomheden i Hvide Sande, der leverer stålkonstruktioner og motor- og hydraulikinstallationer til fiskeri, offshore og energi, har på tre år øget omsætningen fra 19 til 60 mio. kr. Men det stopper ikke her for direktør Michael Vejlgaard, der er stolt af, at as:scan omsætter for 2 mio. kr. pr. medarbejder. De gode resultater skal bruges til at skærpe virksomhedens profil, øge markedsføringen og fokusere yderligere på eksport, hvilket InnovationsAgenterne har hjulpet virksomheden med.

RESULTAT

Med hjælp fra InnovationsAgenterne har virksomheden skiftet strategi fra et fokus på omsætningsfremgang til fokus på lønsomhed. Det skal ske ved hjælp af konsolidering ved at finde virksomhedens kerneprodukter. Virksomheden skal specialisere sig i et snævert udvalg af produkter på hvert af deres tre forretningsområder: dæksudstyr til garn- og trawlfiskeri, styremaskiner til skibe, og kedel- og gasmotorinstallationer til energibranchen. Lønsomheden er størst på netop disse kerneprodukter, så her skal virksomheden centrere sine kræfter. Et vigtigt element i as:scans nye forretningsstrategi er markedsføring specielt henvendt til udlandet. Virksomheden har fået udarbejdet en køreplan for, hvordan de forbereder en etablering på nye markeder i nye lande. I den forbindelse henviste InnovationsAgenten virksomheden til Videnpilot-ordningen, hvilket resulterede i, at virksomheden blev bevilget støtte til at ansætte en højtuddannet fagekspert. as:scan forventer, at virksomhedens nye forretningsstrategi vil være med til at øge eksporten fra de nuværende 50 til 75 procent i løbet af de næste 3-4 år.

Læs hele pressemeddelelsen

"Vi vil udvide vores salgsområde i udlandet. For eksempel har det danske marked for udstyr til garn- og trawlfiskeri været faldende i mange år, mens der til gengæld er stor efterspørgsel på tilsvarende udstyr i udlandet. Derfor satser vi meget på eksport, og her skal vi sætte tingene i system for at få mest muligt ud af vores ressourcer. Vi har brug for en markedsføringsstrategi, der bl.a. indeholder en køreplan for, hvordan vi forbereder en etablering på nye markeder i nye lande, f.eks. med markedsundersøgelser og andre salgsforberedende tiltag."
- Direktør Michael Vejlgaard
- Direktør Michael Vejlgaard
VIRKSOMHED

As:scan

BRANCHE

Engros-detail

PRODUKTER

Stålkonstruktioner og motor- og hydraulikinstallationer

ANTAL ANSATTE

29 ansatte

FIK HJÆLP TIL TEKNOLOGISK UDVIKLING INDEN FOR

Forretningsmodel

VIRKSOMHEDENS HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

Flere succeshistorier