Succeshistorier

KALK A/S GENOPFINDER SIG SELV

UDFORDRINGEN

Tidligere var virksomhden Kalk A/S en nicheleverandør til renovering. Virksomheden havde dog et ønske om at udvikle sig og være frontløber inden for bæredygtigt byggeri med skærpet fokus og nyudviklede produkter. Virksomheden søgte derfor sparring hos innovationsAgenterne i sin satsning på et nyt marked.

RESULTAT

I InnovationsAgenternes 360 graders gennemgang af virksomheden blev vækstmuligheden inden for bæredygtigt byggeri identificeret. InnvovationsAgenterne henviste herefter virksomheden til en række samarbejdspartnere, der kunne bidrage med ekspertviden inden for bæredygtighed, byggeteknologi, produktudvikling og markedsføring. Kalk A/S har netop lanceret en ny type mørtel, der muliggør 100 procent genanvendeligt murværk. Virksomheden kan allerede se på bundlinjen, at deres nye vækststrategi har haft et gunstigt afkast. Omsætningen steg sidste år fra 13 til 15 mio. kr., og virksomheden har nu syv ansatte. I løbet af de seneste to år har virksomheden således udviklet nye produkter, opnået en Cradle to Cradle-certifcering og fået fat i et nyt stort marked som supplement til renoveringsmarkedet.

Læs hele pressemeddelelsen

"Vi levede godt i vores lille niche og kunne sagtens have fortsat sådan. Men vi fik appetit på at vokse, og det var her InnovationsAgenterne kom ind i billedet. Vi kan allerede nu se på bundlinjen, at vi har valgt den rigtige vækststrategi: Vores omsætning steg sidste år fra 13 til 15 mio. kr., og virksomheden har nu syv ansatte."
- Direktør Rasmus Jørgensen
- Direktør Rasmus Jørgensen
VIRKSOMHED

Kalk

BRANCHE

Fremstilling

PRODUKTER

Kalkmørtel

ANTAL ANSATTE

7 ansatte

FIK HJÆLP TIL TEKNOLOGISK UDVIKLING INDEN FOR

Produkt-service

VIRKSOMHEDENS HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

Flere succeshistorier