Succeshistorier

REJSEBRANCHEN SKAL FANGE FORANDRINGERNE

UDFORDRINGEN

Kundernes købsadfærd ændrer sig, og det samme gør deres krav til produkterne. Udviklingen i de digitale teknologier betyder, at kunderne i mindre grad kontakter rejseselskaberne over telefonen, men i stedet på nettet, via chat og mail. Skandinaviens største arrangør af skirejser, SkiGroup, har søgt sparring hos InnovationsAgenterne til at navigere i en branche i hastig forandring.

RESULTAT

Innovationstjekket har givet virksomheden et overblik over de aktuelle udfordringer, som virksomheden står over for, samt hvilke redskaber, virksomheden kan anvende, så udfordringerne kan vendes til muligheder. SkiGroup skal i højere grad have et skarpere fokus på kundekontakt og brugerinddragelse. Innovationstjekket gjorde i den forbindelse virksomheden opmærksom på en række elementer, som kunderne fandt forvirrende i deres digitale indsats. Derudover blev virksomheden opfordret til at medtænke den ændrede købsadfærd i deres services og fokusere på oplevelsesøkonomi. Virksomheden forventer således bl.a., at der i fremtiden vil komme mere fokus på feriernes miljøpåvirkning, og at kunderne derfor skal kunne medtænke parametre som miljøvenlighed, når de vil købe en ferie.

Læs hele pressemeddelelsen

"For os i dagligdagen er de logiske, men for vore gæster kan de til tider være svære at forstå. Det er kun en detalje, men det siger alligevel noget om, at vi måske har brug for at se vores forretning gennem kundernes øjne i endnu højere grad, end vi allerede gør nu. InnovationsAgenten har givet os nogle gode redskaber til at styrke dette kundefokus."
- Direktør John Brügmann
- Direktør John Brügmann
VIRKSOMHED

SkiGroup

BRANCHE

Service

PRODUKTER

Salg af skirejser

ANTAL ANSATTE

163 ansatte

FIK HJÆLP TIL TEKNOLOGISK UDVIKLING INDEN FOR

Kunder

VIRKSOMHEDENS HJEMMESIDE

Besøg virksomhedens hjemmeside

DEL HISTORIEN

Flere succeshistorier